Na czym polega proces wulkanizacji?

Jeśli myślisz o wulkanizacji, zapewne od razu pojawia się w twojej głowie obraz miejsca, w którym poddaje się naprawie opony. Odkrycie amerykańskiego inżyniera i chemika w XIX wieku przyczyniło się w ogromnym stopniu do rozwoju motoryzacji na świecie. Każdego roku na rynku pojawiają się nowe mieszanki – bardziej przyczepne, gwarantujące większe bezpieczeństwo oraz o wydłużonym okresie użytkowania. Samo słowo „wulkanizacja” także przeszło ewolucję. Nie jest już to, bowiem jedynie sieciowanie kauczuku, lecz również bieżnikowanie i naprawianie opon.
Na rynku istnieje bardzo dużo firm gwarantujących profesjonalne usługi w tym zakresie, a jedną z nich jest OS – CAR wulkanizacja Wrocław.
PROCES WULKANIZACJI
Czy wiesz jak dochodzi do zniszczeń ogumienia?
Aby uszkodzić oponę zazwyczaj nie potrzeba wiele. Wystarczy wjechać na zaostrzony przedmiot leżący na drodze, szpiczasto zakończony kamień bądź gwóźdź, by struktura gumy została przerwana. Aby wulkanizacja się powiodła, dużo zależy od miejsca, w którym doszło do uszkodzenia oraz samego rodzaju zniszczenia. Opony, które mają zostać poddane regeneracji najpierw muszą zostać odpowiednio ocenione i sklasyfikowane. By tak się stało, trzeba znaleźć każde zniszczenie gumy oraz ocenić głębokość tego uszkodzenia. Tylko w ten sposób będzie można wykonać właściwą naprawę.
Przed samą naprawą, należy najpierw starannie wyczyścić opony wewnątrz i zewnątrz przy użyciu wody i środków chemicznych. Czyste i suche opony przechowujemy w specjalnym miejscu, z dala od: nadmiernego oświetlenia, smarów, paliwa, kwasu, chroniąc je przed: wysoką temperaturą, wpływem ozonu i wilgocią.
Są dwie metody wulkanizacji: na ciepło i na zimno. Niezależnie od wybranego sposobu, należy pamiętać, by podczas usuwania uszkodzonej gumy, nie powiększyć zniszczenia.
Możemy wyróżnić: uszkodzenia zewnętrzne, większe (opona jest zniszczona tylko od wewnątrz) i punktowe przebicie (uszkodzenie do pięciu milimetrów).
Dzięki specjalnemu wypełniaczowi jesteśmy w stanie wypełnić powstałą w wyniku uszkodzeń lukę, uszczelniając ją i łącząc ze sobą rozwarstwiony obszar. Jest to sposób chętnie wykorzystywany w przypadku przebicia ogumienia przez np. gwóźdź. Wystarczy usunąć niechciany element, po to by móc poddać naprawie powstałe uszkodzenie. Oczywiście możemy także odtworzyć część opony, używając do tego celu specjalnej mieszanki, powstałej podczas wulkanizacji. Rozgrzewając ją do odpowiedniej temperatury, powstaje guma w najwyższym stopniu zgodna ze specyfiką ogumienia opony.