Opieka zdalna i wizyty informatyka w firmie

Firmy outsourcingowe podbijają rynek. Kadry i płace, księgowość i fachowa obsługa informatyczna to tylko wierzchołek góry lodowej. Wśród najlepszych wykonawców w dziedzinie Outsourcingu znajdziemy wiele firm zajmujących się na co dzień zagadnieniami informatycznymi. Jest to dziedzina, która stale się rozwija, oferując różnym branżom najnowocześniejsze oprogramowanie, sprzęt, i zdolności fachowców w konkurencyjnych cenach.
Ceny te mogą być zależne od wielu czynników, a jednym z nich jest konieczność pojawienia się informatyka w firmie lub możliwość przeprowadzenia przez niego prac poprzez połączenie zdalne. Im częściej fachowiec będzie musiał stawić się na wezwanie, tym więcej będziemy musieli zapłacić za usługę. Choć praca ramie w ramie często jest doskonałą okazją do budowy zaufania i nawiązania bardziej ścisłej współpracy, to nie zawsze jest najlepszym z możliwych rozwiązań.
Trzeba pamiętać, że specjalista, który pracuje zdalnie, może bardzo szybko zareagować na niektóre, pojawiające się problemy. Z drugiej strony wiadomości e-mail, kontakt telefoniczny, czy nawet wideo rozmowy nie zastąpią zwykłego kontaktu twarzą w twarz. Szybkość prac zdalnych może być imponująca, a ilość wykrytych w ten sposób awarii wielka. Mimo to, pomimo najszczerszych chęci często dochodzi do sytuacji, w której fachowiec i tak musi stawić się w firmie w celu dokonania naprawy, konserwacji sprzętu czy przeinstalowania oprogramowania na miejscu.
Z drugiej strony każde z wezwań do firmy wiąże się z większymi kosztami pracy, dłuższym czasem oczekiwania na dokonanie naprawy, ale i lepszą komunikacją, większym zaangażowaniem ze strony wykonawcy i możliwością budowy relacji ludzkiej, pomiędzy dwoma współpracującymi ze sobą podmiotami gospodarczymi. Zarówno jedno, jak i drugie rozwiązanie niesie za sobą pewne pozytywy i zagrożenia. Korzystanie z usług firmy zewnętrznej, takiej jak obsługa informatyczna to często rozwiązanie, które pozwala na lepsze wykorzystanie zasobów firmy. Współpraca ze zdolnym kontrahentem zawsze niesie za sobą rozwój i większą konkurencyjność na rynku. Niezależnie od tego, czy prace wykonywane są na odległość, czy też na miejscu, to współpraca w ramach jednego kontraktu może przebiegać zarówno sprawnie, jak i budować zaufanie. Zaufanie, bez którego ciężko o dobre relacje między firmą a outsourcingowym wykonawcą.